שוקולד מריר

מחקר חדש שהתבצע בדנמרק ובדק במשך 14 שנה 55,000 גברים ונשים בגילאי 50-65 מצא שיש קשר בין אכילת שוקולד מריר לבין סיכון לפרפור פרוזדורים.
המחקר התפרסם באחד העיתונים הנחשבים בעולם  - BMJ HEART)בריטיש מדיקל גורנל
 
החוקרים ראו שאלו שאכלו קוביה בשבוע - הסיכוי ללקות בפרפור פרוזדורים ירד ב17% ומי שצרך 2-6 קוביות בשבוע- הירידה בסיכון הגעה ל20%!
 
2 דברים שכדאי שנסביר:

1. פרפור פרוזדורים (-עליות) זוהי הפרעה בקצב בלב הסדיר שגורמת לפגיעה בזרימת   הדם התקינה אל הגוף . השכיח עולה עם הגיל. בגילאי 65+ עומדת על %5%

2. שוקולד מריר- הכוונה לשוקולד שבו אחוז מוצקי הקקאו הוא מינימום 70% . שוקולד חלב , בניגוד לשוקולד מריר מכיל מעט מוצקי קקאו והרבה יותר סוכר וגם חלב מה שלא קיים במריר. כל הטוב שיש בשוקולד מריר מגיע מהקקאו
 
זה לא מחקר ראשון שמצביע על קשר בין אכילת שוקולד מריר לבין הגנה מפני תחלואת לב:
כבר ב2010 נעשה מחקר בקרב 20,000 איש ובדק במשדך 8 שנים את ההשפעה של ריכיבים תזונתיים על תחלואות שונות. המחקר מצא קשר בין אכילת שוקולד מריר לבין ירידה בסיכון הן להתקפי לב והן לשבץ מוחי (-27% , -485 בהתאמה). שני הממצאים נצפו בקרב מי שאכל יותר משורה בשבוע.
ההשערה היא שהגורם העיקרי לממצאים אלו היא היכולת של שוקולד מריר לסייע בהורדת לחץ דם עקב תכולת הפלבנואידים בקקאו שמשפרים זרימת דם ללב ולמור ובכך מונעים חסימות כלי דם (טרשת עורקים)
 
בשנים האחרונות מתבצעים הרבה מחקרים שבוחנים את השפעת פולי הקקאו בעיקר דרך שוקולד מריר. רוב המחקרים קטנים יותר. הנ"ל שהזכרתי הם הגדולים.
 
מחקר אחד ראה שיפור זיכרון, אחר מצא קשר להפחתת מקרי רעלת הריון ועוד ועוד.
 

מאיפה מגיע אלינו כל הטוב הזה?
כאמור, פולי הקקאו ! אלו אנטיאוקסידנטים=נוגדי חימצון משובחים. נוגדי חימצון מפחתים נזק חמצוני בתאים, נלחמים ברדיקלים החופשיים שיוצרים הרס תאי. מפחיתים תחלואת סרטן ומהווים אנטי-אייגינג.
 
יש בפולי הקקאו גם :
  • תכולת מינרלים משובחת: אבץ, סלניום, מגנזיום, נחושת, ברזל, אשלגן.
  • חומר בשם פנטילאמין - אותו חומר שמופרש בגוף כשמתאהבים  וסרוטונין- אותו חומר מפורסם שמופרש במוח ומשפר לנו את מצב הרוח
  • פלבנואידים - כאמור אותם אנטיאוקסידנטים שקיימים גם ביין אדום ובפ]ירות וירקות שמגנים מפני מחלות לב
המררות בשוקולד מריר - עקב חומרים בשם אלקלואידים המצויים בקקאו.
 
לקקאו יש אינדקס גליקמי נמוך זאת אומרת מעלה בצורה מאוד מתונה את רמת הסוכר .  יתרון אדיר  ובעל משמעות בקרב חולי סוכרת.
 
כמה לאכול?
 
הכי טוב קוביה אחת ביום.
שוקולד עם מינימום 70% קקאו. עדיף כמה שיותר.
יש גם 90%. יש כאלה שימצאו שפחות טעים. אני קונה 855 - מאוד טעים (מתרגלים :) ).
 

כשבא לנו משהו מתוק - שוקולד מריר!

יותר קל לשלוט על החשק והכמות לעומת אכילת שוקולד מתוק ושומני כמו שוקולד חלב.

bubble2, bubble, comment, chat, talk

בלוג | כל הפוסטים


השלב הראשון שלכם מתחיל כאן!
מלאו פרטים ואצור קשר בהקדם:


שירי נקש - דיאטנית קלינית

טלפון:
054-8307899

קליניקה:
רח' חיה פיינשטיין 11, פ"ת

מייל:
shirina1209@gmail.com

שירי נקש - דיאטנית קלינית