מיתוסים
  1. לרוצים לרדת במשקל כדאי להעדיף תפו"ע ירוק על פני מתפו"ע אדום. נכון/לא נכון
    לא נכון:
    לתפוח אדום ולתפוח ירוק אותו מספר קלוריות (כ70 -80 קלוריות בתפו"ע בינוני) - כמות הסוכר בשניהם דומה. מה שהופך את התפוח הירוק לחמוץ זו רמת החומציות בתפוח (חומצות שונות). תפוח מכיל סיבים ועושר של ויט. ומינר. לצבע הירוק יש יתרונות ולאדום יתרונות. כדאי לאכול מכל צבעי הפירות
  2. טיגון בשמן עמוק משמין יותר מאשר כל טיגון אחר. נכון/לא נכון
    לא נכון:
    למעשה מבין הטיגונים - זהו הטיגון שבו המזון סופח אליו הכי פחות שמן (בהנחה שמחכים שהשמן יתחמם) כיוון שעקב מכת החום, המזון "מתכסה" בציפוי קשיח שמונע כניסת שמן פנימה. אין להכין שמדובר על שיטת בישול שלה בקלוריות. בכל זאת זהו טיגון אבל שמן רדוד גורם לספיחה גדולה יותר של שמן פנימה עוד פקטורים: שטח פנים (שניצלונים), כמות הנוזלים במזון (חציל)
  3. כמה ביצים מותר לאכול בשבוע?
    אדם בריא יכול לאכול ביצה כל יום. החלבון- אף יותר. הכולסטרול המצוי בביצה חיוני. הביצה מכילה ויטמין D. ידוע היום שעליה בשומני הדם נגרמת בעיקר מאכילה של שומנים רוויים , נטיה גנטית והשמנה
  4. תירס זה ירק? ואפונה מהי? ובטטה? ואבוקדו?
    תירס זו פחמימה. שניצל תירס גם (לא תחליף לבשר). גם בטטה
    אפונה היא קטניה- עשירה בחלבון צמחי אך מכילה גם פחמימות. מבחינת הקטגוריה ניתן להתייחס אליהן כאל פחמימות (תחליף לאורז או גל דגן) אך למי שלא אוכל חלבונים מהחי - בהחלט מומלץ להוסיף לדגנים (כך גם משלים את החלבון)
    אבוקדו זהו שומן! מאוד בריא- בלתי רווי אך קלורית- שומן
  5. אני בדיאטה. כדי להפיג את הרעה אני אוכלת הרבה מסטיקים. האם זה טוב?
    לא בהכרח:
    לעיתים עשוי לחסוך קלוריות אבל! מסטיקים עלולים לגרום לתחושת אי נוחות בבטן כיוון שעל בטן ריקה המסטיקים מגרים פעילות מעיים שעלולה להגביר רעב ותחושה לא נוחה (כשלועסים, מע העיכול "מתכוננת לבוא האוכל ומפרישה חומצות עיכול). בולעים אויר---> גזים וכאבי בטן.
    מסטיקים ללא סוכר- עקב תכולת הממתיקים המלאכותיים, בעיקר כהליים (סורביטול, מלטיטול)- ייתכנו כאבי בטן
  6. חולה סוכרת מוטב שיצרוך וופלים או עוגיות ללא סוכר. נכון/לא נכון
    לא נכון:
    מוצרים ללא סוכר מכילים כאמור ממתיקים מלאכותיים (כהליים) שגם הם עלולים להעלות את רמות הסוכר כמעט באותו אופן. כמו כן חשוב לזכור שסוכרת היא תוצאה של השמנה.  ירידה במשקל עשויה לעזור בהורדת רמות הסוכר . ברוב הממתקים (אם לא בכולם) - מספר הקלוריות דומה מאוד בין המוצר עם הסוכר לבין המקבילה הדיאטטית. הכותרת המאוד בולטת "ללא סוכר" היא ברוב המקרים לא יותר מגימיק שיווקי
  7. גרנולה זהו מאכל בריאות המומלץ בכל בוקר. נכון/לאנכון
    הרבה יותר מומלצת הוורסיה הטבעית - פתיתי שיבולת שועל עם מעט דבש או סילאן ופירות. גרנולה זו למעשה תערובת של פתיתי ש"ש מטוגנים- חימום בתוספת של שמן/חמאה וסוכר לרוב עד השחמה. זה במקרה הטוב. במקרה הפחות טוב- ציפס בננה, שוקולד, קוקוס ומיני אגוזים ושקדים... הרבה מאוד קלוריות. מוזלי אמיתי מכיל תערובת לא קלויה של הרכיבים הטבעיים.
  8. כיוון שירידה במשקל זו בסוף נוסחה מתמטית- לא משנה מה אני אוכל, משנה כמה קלוריות זה. נכון/לא נכון
    לא לחלוטין:
    נכון שהסך הקלורי משמעותי לצורך ירידה במשקל אבל את הסך הקלורי ניתן לאכול: 1. בארוחה אחת - מומלץ פיזור קלורי. 2. מזון שכולו על טהרת המזון המהיר או ממתקים וכו - קלוריות ריקות. 3. רק ירקות או רק פירות או רק קטגוריה אחת - גיוון הוא בעל משמעות
  9. מומלץ להפסיק לאכול ב19 בערב. נכון/לא נכון
    לא נכון:
    הנכון הוא להקשיב לגוף - מי שזה טוב לו ונכון לו- נהדר אבלך מי שזהו אילוץ עבורו- זו טעות- אנחנו חיים גם אחרי 19 בערב  ואם זהו קושי לא ריאלי, לא נחזיק מעמד באורח חיים שכזה. יש אנשים שמסיימים לעבוד מאוחר- בהחלט לאכול ארוחת ערב. לא ארוחה כבדה כמובן. לא לישון רעבים (פגיעה באיכות השינה). כל איסור יביא איתו הפחתה- כל הפחתה תביא איתה ירידה במשקל. השאלה מהו המחיר
  10. מהו המאכל שמכיל הכי הרבה סידן?
    חשבתם שגבינות? דווקא לא! לקראת פורים... בגרגירי פרג יש המון סידן! פי 15 ביחס למוצרי חלב שהם רפרנס. ב100 גר -1500 מג סידן! גבינות רכות - בין 100 ל200 מג (ריקוטה -550). אבל! לא ניתן לאכול ככ הרבה פרג . בהחלט מומלץ להכניס תפריט - מאפי פרג עם קמח כוסמין, ללא סוכר

בלוג | כל הפוסטים


השלב הראשון שלכם מתחיל כאן!
מלאו פרטים ואצור קשר בהקדם:


שירי נקש - דיאטנית קלינית

טלפון:
054-8307899

קליניקה:
רח' חיה פיינשטיין 11, פ"ת

מייל:
shirina1209@gmail.com

שירי נקש - דיאטנית קלינית