בחירת מוצרים בסופר
בחירת מוצרים בסופר / "לא כל הנוצץ זהב הוא..."

צבע האריזה, המיקום שלה בחנות והכיתוב עליה משפיעים עלינו בבחירת המוצר.
ישנם מוצרים שאחד מ 3 הפרמטרים הללו או יותר גורמים לנו לחשוב שהמוצר בריא ומכיל רכיבים מזינים.
למשל, נמצא באגף מוצרי הטבע וכדומה, האריזה צבועה ומקושטת באווירת ירוקה ופירותית וכו.

יש חובת סימון מזונות באופן מאוד מסויים, יש פיקוח ויש הקפדה. בעבר היה פרוץ ולכן היום המצב טוב בהרבה ועדיין...

אין בעיה לאכול מהכל אלא שכל עוד אנחנו יודעים !!! מה נכנס לגופינו- מה מכיל ומה לא. ידע זה כוח גם פה.

כל אחד צריך לקרוא את האותיות הקטנות - כמה קלוריות, כמה שומן ואיזה , כמה פחמימות וכו..
מוצר שאינו מסומן לא לקנות.
 
נעבור על מספר דוגמאות חשובות ובולטות:
1. מוצרי ללא גלוטן (עוגה לדוגמא):
לא כל מה שללא גלוטן בריא ומזין. מי שרגיש/צליאקי חייב להקפיד. מי שלא אין לזה משמעות. העוגה לא מזינה יותר כי היא ללא גלוטן. מכילה קמח תפו"א לרוב.. הרבה קל' ושומן וכן גם פחמימות
 
2. מוצרים ללא סוכר(עוגות , עוגיות, וופלים, שוקולד לדוגמא):
מכילים תחליף סןכר שזה רב כהלי שאכן מכיל פחות קלוריות אבל צריך יותר ממנו כדי שתהיה מתיקות נכונה. מכיל לרוב מלא שומן (30%) ואפילו נתרן. הרב כהלי עלול להפוך לשומן בגוף. לא כולם בטוחים לשימוש. חלקם אסורים לילדים ובהריון. ת"ל אפשריות אי נוחות במע העיכול.
 
3. מוצרים "ללא תוספת סוכר" (ריבה לדוגמא):
מכילים סוכר פרי + תוספת סוכר מיץ פרי אבל לא סוכר חיצוני - זה הכל.
חשוב לדעת! מכיל הרבה סוכר.
 
4. חטיפי בריאות /  energy bars כל מיני דוגמאות...):
מאוד מאוד פופולרי. יש המון.. והם נתפסים כבריאים. חלקם לא בצדק אבל לא תמיד מבחינים בהבדלים. רצוי את אלו שמכילים 80-90 קלוריות ולא מכילים שוקולדים מסוגים שונים..
אלו שמכילים שוקולד מכילים הרבה שומן וסוכר, לעיתים אריזה בודדת מכילה 2 אבל הסימון הוא רק ל1. צריך לחשב!!
החובה היא סימון ל100 גר/מל. לעיתים היצרן נותן גם לישוב ליחידה שזה נהדר! כשלא - יש לחשב.
 
5. גרנולה - נחשבת מזון בריאות.
בכל בית קפה מוגש כארוחת בוקר בריאה. האומנם? לא בהכרח: מדובר בפתיתי שיבולת שועל שמכילים הרבה סיבים וזה נפלא אבל המוכנות רובן קלויות ביחד עם שומן וסוכר + מוסיפים ציפס בננה, קוקוס, פיצוחים שלא לדבר על שוקולד. הפירות היבשים זה החלק הנחמד.
עדיף את המוזלי = לא קלוי. מה גם שיש נטיה לאכול הרבה... טעם של עוד...
 
6. משקה חלב 2%-1.5% שומן:
אחוז נכון אבל מכיל יחסית הרבה סוכר!
 
7. עוגיות חיטה מלאה ( וגם עוגיות גרנולה):
נמכרות באיזור הנחשב "בריא" בסופר. מכילות אומנם יותר סיבים אבל הרבה פחמימות ושומנים.. ולכן הרבה קלוריות.
 
8. שניצל תירס - אינו תחליף לחלבון. למה?
מי שקורא את הסימון רואה שהמרכיב העיקרי הוא פחמימות - תירס ופירורי לחם.
עובר טיגון ראשוני ואז הקפאה. לא מכיל מספיק חלבון. תחליף לפחמימה.
 
9. חטיפים:
אומנם לא נטעה ונחשוב שהן בריאים אבל כשכתוב על האריזה חטיף אפוי או חטיף ירקות אנחנו לעיתים נחשוב שהוא מזין והיד תישלח לבחור. רובם מכילים הרבה מאוד קלוריות -500 ל100 גר' וכשאוכלים - זה תמיד יותר!
אין הטעיה על השקית - החטיף אכן אפוי או מירקות אבל... הרבה קלוריות, הרבה שומן ונתרן. יש שומן טרנס - מעט, אבל יש.

בעבר החטיפים והמאפים הכילו הרבה שומן טרנס שהוא מאריך חיי מדף. ידוע שלא בריא.. היום יש הקפדה ואסור מעל 0.5 %. טכנולוגיות המזון מאפשרות צמצום אבל עדיין יש. בארה"ב נאסר לשימוש.
 

ייעוץ שווה הכל!

התייעצו עמי עוד היום ואדריך אתכם כיצד לבחור נכון ועדין להינות מכל השפע שיש לעולם להציע לכם!
bubble2, bubble, comment, chat, talk

בלוג | כל הפוסטים


השלב הראשון שלכם מתחיל כאן!
מלאו פרטים ואצור קשר בהקדם:


שירי נקש - דיאטנית קלינית

טלפון:
054-8307899

קליניקה:
רח' חיה פיינשטיין 11, פ"ת

מייל:
shirina1209@gmail.com

שירי נקש - דיאטנית קלינית