כל מספר ימים יוצא מחקר חדש בנושא קפה. המון בלבול. סקירה חדשה שפורסמה החודש ב BMJ באה לעשות קצת סדר:

בסקירה נלקחו מעל 200 (!) מחקרים בנושא קפה ויחד הם סוכמו לכלל מאמר כולל מסקנות המראות ש:
לשתיה מתונה של קפה- 3-4 כוסות ביום יש יתרונות בריאותיים. כל המחקרים הראו קשר בין שתיית קפה לבין התועלות הללו. אבל: אין צרוך להתחיל לשתות קפה רק בשביל להשיג תוצאות בריאותיות. זו לא המטרה.

הסקירה פונה למי שכבר שותה קפה. מדוע?
אומנם ראו הבדל בין צשתייני קפה מתונים לאלו שכלל לא שותים אבל לא הוכח שהקפה הוא הגורם לכל אלו.

אז מה בדיוק ראו?
  • שותי קפה חיים יותר.
  • ירידה בסיכון לסרטן מסוגים שונים בקרב שותי הקפה.
  • שותי הקפה המתונים בהשוואה לאלו שלא הראו סיכון נמוך יותר לתחלואת לב ותמותה עקב תחלואה זו.
  • ירידה בתחלואת כבד כולל סרטן הכבד הקטלני.
  • ירידה בסיכון לשבץ מוחי.
* הממצאים הללו עקביים עם סקירות ומחקרים נוספים מהעבר.

 
אז כמה קפה?
  • עד 400 מ"ג קפאין. מה זה אומר? 3-4 כוסות.
  • קפה נמס - 80 מ"ג
  • תה - 40 מ"ג
  • קפה שחור - 90-120 מ"ג
  • אספרסו קצר/כפול - 40 מ"ג/100 מ"ג
  • פילטר - 140 מ"ג
מי צריך פחות מזה?
  • נשים בהריון
  • אנשים עם יתר לחץ דם

מתי לשתות?
דווקא מוקדם בבוקר לא כדאי! למה? כיוון שאז רמות הקורטיזול בגוף גבוהות ושתיית הקפה מפריעה לתהליך הטבעי החיוני שבו הגוף מייצר ומפריש קורטיזול.
המשמעות - הפחתת ייצור והגדלת התלות של האדם בקפאין. זה מסביר מדוע הרבה אנשים רצים כמו מכורים לקפה בבוקר.

הכי טוב לשתות כשרמות הקורטיזול נומוכות - יותר מאוחר בבוקר בין 10 ל-12.

רגישות לקפאין משתנה מאדם לאדם אבל באופן כללי כדאי להימנע מקפה כמה שעות לפני השינה.

bubble2, bubble, comment, chat, talk

בלוג | כל הפוסטים


השלב הראשון שלכם מתחיל כאן!
מלאו פרטים ואצור קשר בהקדם:


שירי נקש - דיאטנית קלינית

טלפון:
054-8307899

קליניקה:
רח' חיה פיינשטיין 11, פ"ת

מייל:
shirina1209@gmail.com

שירי נקש - דיאטנית קלינית