קינוחים אחרי ארוחה "דשנה"

מכירים את זה שאתם אחרי ארוחה דשנה, מפוצצים לגמרי אבל אז מגיע הקינוח... והופ..
פתאום יש מקום בבטן גם בשבילו. איך זה??


השובע הוא עניין חמקמק.
יש הסבורים שהאשם הוא בהרגל שלנו עוד מילדות כשההורים אמרו לנו שנקבל קינוח רק אם נסיים מהצלחת. כך נוצרה התניה- באופן אוטומטי סיום ארוחה מתקשר עם משהו מתוק.

ואם נלך קצת יותר לעומקם של דברים...
כשהקיבה מתמלאת, מועברים אותות למוח שמסמנים על שובע. במוח יש גם מרכזי הנאה שמעוררים באכילת מזונות סוכריים ושומניים כמו גם בשתיית אלכוהול או בעישון. בעבר הרחוק כולם חיו בשלום זה עם זה אלא שבימינו, בתרבות השפע נוצר חוסר איזון בין השניים כך שהסיגנלים למרכזי ההנאה מתגברים על השובע וכך נמצא את עצמינו אוכלים קינוח קרמי ומתוק למרות שאנחנו מפוצצים! משובע.

החדשות הטובות - זה בשליטתנו. החדשות הרעות - זה בשליטתנו.
היום קשה לנו לזהות רעב אמיתי. הוא מתערבב עם הרעב הרגשי, החברתי, הנפשי.

על מנת לזהות את הרעב האמיתי הנה כמה טיפים:
  1. התרכזו באכילה, ללא רעשי רקע - בלי מסכים וליד השולחן.
  2. איכלו לאט. הניחו מידי פעם את הסכו"ם. עשו הפסקה בין המנותאו בין הביסים. אכילה מהירה מגדילה את הכמות הנאכלת פי 2-3.
  3. השתדלו להימנע ממזנונן חופשי (בופה) - מגוון גדול מגדיל את הכמות הנאכלת.
  4. איכלו בפורמט של ארוחות מסודרות. כך נרגיל את הגוף לאכול מתוך רעב נכון ובריא.
  5. הקפידו על שינה ושתיה - חוסר שינה וחוסר שתיה מגבירים אכילה.

תופתעו לדעת ש...
  1. לתפוח עץ ירוק ולתפוח עץ אדום אותו מספר קלוריות (אם הם באותו גודל כמובן)!
  2. טיגון בשמן עמוק עדיף על טיגון קל- בשמן עמוק שחומם היטב מראש המזון סופג פחות! שמן לתוכו.
  3. אותו הרכב בדיוק של ארוחה- ביתית לעומת זו שבמסעדה- לרוב במסעדה היא תכיל הרבה יותר קלוריות.
  4. מומלץ לגוון במותגים שונים של אותו מוצר על מנת להרוויח מהערכים התזונתיים השונים של המותגים השונים עקב תהליכי ייצור מעט שונים.
  5. אנשים בריאים יכולים לאכול ביצה אחת כל יום.
  6. תירס זו פחמימה. לא ירק.
  7. שוקולד ללא סוכר מכיל אותו מספר קלוריות כמו שוקולד רגיל.
  8. אין צורך להתייחס למספר הקלוריות המופיע על צג ההליכון בחדר הכושר! יתרונות הפעילות שעשינו הן הרבה יותר! מהקלוריות ששרפנו בזמן הפעילות.
  9. אנחנו קמים בבוקר מיובשים. מה לעשות? לשתות מים מיד כשקמים.
  10. מסטיקים עלולים לגרום לתחושת אי נוחות בבטן כיוון ש:
  • על בטן ריקה המסטיקים מגרים פעילות מעיים שעלולה להגביר רעב ותחושה לא נוחה.
  • מסטיקים ללא סוכר- עקב תכולת הממתיקים המלאכותיים, ייתכנו כאבי בטן, נפיחות, מלאות אם מגזימים בכמות.

בלוג | כל הפוסטים


השלב הראשון שלכם מתחיל כאן!
מלאו פרטים ואצור קשר בהקדם:


שירי נקש - דיאטנית קלינית

טלפון:
054-8307899

קליניקה:
רח' חיה פיינשטיין 11, פ"ת

מייל:
shirina1209@gmail.com

שירי נקש - דיאטנית קלינית