מהי "פליאו"...?
מדובר בתורה שלמה אשר עומדים מאחוריה המוני מעריצים נלהבים אדוקים יותר או פחות נלהבים, וכמו כל תורה - יש גם את המתנגדים.

אנסה לפרוט את עיקרי השיטה:
השם מעיד על המאפיין המרכזי של השיטה - תזונה הלקוחה מהעידן הפליאוליטי - תקופת האבן, טרום תקופת החקלאות שם בני האדם היו ציידים.

התורה קיימת מעל 10 שנים כשהגישה מעט משתנה עם הזמן כככל שמתווספות עדויות ויוצאים מחקרים וגילויים.

אז מה אוכלים?
  • הרבה בשר, בעיקר בקר. מומלצים איברים פנימיים וחלקי בשר שמכילים ג'לטין (סחוס).
  • מעט דגים.
  • ביצים.
  • מעט שמן צמחי כולל אבוקדו, גרעינים שונים אגוזים וזרעים (עיקר השומן הוא מהחי).
  • מוצרי חלב - עתירי שומן, ומופחתי עיבוד תעשייתי (בעיקר חמאה ודומיה).
  • ירקות כמרכיב מרכזי (יש המוציאים סולניים) כןלל ירקות שורש.
  • פירות (מוגבל).
  • מספר ארוחות ביום על פי מידת הרעב והשובע. אין המלצה אחת גורפת. אין הגבלת קלוריות.

מה לא אוכלים?
  • דגנים ויש המתנגדים גם לדגנים מלאים. על פי התורה, אין צורך בעמילנים בגוף 
  • סוכר. יש המשתמשים בסילאן או מייפל טבעי או דבש.
  • מזון מעובד ומתועש כולל משומר . כל מה שמוסיפים לו או גורעים ממנו כולל גבינות שונות.
 
ניתן לראות ששומן רווי וכולסטרול הם חלק מרכזי בתפריט. לטענת הפליאוליטים המחקרים שהוכיחו קשר בין שומן רווי לתחלואה לא היו איכותיים דיים ולפיכך מסקנותיהם, לא קבילות. יש מחקרים סותרים שמראים את ההיפך.
 כמובן שיש מחקרים לכאן ולכאן. הטבעונות היא הכי רחוקה מפליאו וגם היא מראה מחקרים תומכים. ניתן למצוא הוכחות להכל.
 
תמיד! תהיה ירידה במשקל בכל תפריט שהוא כשיש הגבלה והסרה של קטוגוריות שלמות. ברגע שלא ניתן לאכול מהכל - אוכלים פחות!!
 
חסרונות:
  1. קשה ליישום בעיקר בט"א.
  2. כיוון שרוב מוצרי החלב עוברים עיבוד- המזון כולל פחות מוצרי חלב- פחות סידן.
  3. עדיין יש יותר אמונה בקרב הרפואה הקונבנציונלית שיותר מידי שומן מהחי קשור עם מחלות לב וכלי דם.
  4. הרבה מאוד חלבון מהחי - עלול לגרום לעומס כילייתי ויש עדויות שמצביעות על קשר לסרטן
  5. תפריט דל פחמימות - יש אנשים המושפעים לרעה (מצב רוח(.

מה לעשות?
אני מכירה מספר פליאוליטים שמאז שדבקים בתפריט מרגישים יותר טוב, נראים יותר טוב, אנרגטיים יותר ועם זה לא ניתן להתווכח ולכן- להקשיב לגוף ולעשות את מה שעושה טוב - פיזית ונפשית.

כדאי להתייעץ לפני שהולכים על תפריט קיצוני מכל סוג שהוא.
לזכור שהאדם הקדמון היה פעיל ולא יושבני כמו היום. אז - לא לוותר על פ"ג.

יתרונות השיטה:
פחות סוכרים ומזון מעובד ומתועש - תמיד עדיף!

bubble2, bubble, comment, chat, talk

בלוג | כל הפוסטים


השלב הראשון שלכם מתחיל כאן!
מלאו פרטים ואצור קשר בהקדם:


שירי נקש - דיאטנית קלינית

טלפון:
054-8307899

קליניקה:
רח' חיה פיינשטיין 11, פ"ת

מייל:
shirina1209@gmail.com

שירי נקש - דיאטנית קלינית